Willem die Woensdag 29 Mei uitgenodigd was door Theo de Vries en Jacco Lievaart van het team Nuscience. Het team Nusciense rijden dus met 2 karts en met 3 rijders.

 

Na de team presentatie en onderling overleg van hoe de kwalificatie en de wedstrijd verreden zou gaan worden was het duidelijk, Willem had de opdracht gekregen om te proberen om in alle 2 de karts te kwalificeren.

 

Theo en Willem gingen dus de Kwalificatie beginnen na een paar rondjes zou Willem overstappen in de kart van Theo en Jacco zou de kart van Wilem overnemen. Zo konden ze kijken of ze zich met 2 karts in de top 10 konden kwalificeren. Theo die een snelle kart had hoorde na een paar ronde wat aan de kart en kwam binnen voor een andere kart. Willem die na 5 ronde de 1ste tijd neer zetten kwam binnen zodat Jacco de laatste 8 ronde kon kwalificeren en Willem die ging wisselen met Theo die een goede 12de tijd neer zette. De baan die werd droger dus de ronde tijden werden steeds sneller, Jacco die steeds meer last kreeg van achterblijvers en er een keer afgeduwd werd kwam niet meer aan een snellere tijd. Willem die de kart van Theo had overgenomen ging steeds sneller en hij had maar 5 ronde om toch een beetje voorin te komen, want met 42 rijders is het druk dus lastig inhalen.

Maar hij zette toch in de laatste ronde voor het einde van de kwalificatie een 3de tijd neer dus de wedstrijd kon beginnen. Jacco starte op P7 en Willem op P3 dus dat was al een goed gevoel voor het Nuscience team.

 

Henri de baan official deed nog even als dirigent spelen zodat de rijders die aan de start stonden even op de maat moesten gassen.

Nadat de lichten gedoofd waren kwamen Jacco en Willem goed weg, Jacco die op dezelfde positie de bochten door gekomen was ging goed op weg. Willem die met de start gelijk voor de 1ste bocht al 2de lag was dus ook goed weg. De wedstrijd was begonnen en het Nuscience team was onderweg om te proberen om minstens met 1 kart een podium plaats te pakken. Maar net zoals altijd reden er wat mindere teams mee maar ook hele snelle zoals; Karrewiel 1 en 2 , Martin Alberts ,Druijff racing en nog meer. Maar zoals we altijd zeggen de westrijd duurt 100 ronde en er kan van alles gebeuren, wat helaas later ook werkelijkheid werd.

 

Jacco die de 1ste 25 ronde zou rijden kwam na het glibberen in het begin steeds beter in zijn ritme en werd na er 2 keer afgetikt te zijn toch nog terug naar een 14 de plaats. Theo die het van Jacco over ging nemen deden een hele snelle pit en tank stop en kwam als 21 ste weer de baan op. Theo die zich steeds lekkerder begon te voelen reed ondanks de drukte goede ronde tijden en kwam zelfs een paar keer goed weg door rijders die rond gingen, want het bleef op verschillen bochten toch nog flink glad.

 

Willem die het gevecht voorin aan het leveren was voor het podium was er 2 keer afgeduwd door rijders die af en toe niet wisten wat ze aan het doen waren. Na 30 ronden gereden te hebben werd het beloond hij haalde de nummer 1 in en kon weg lopen, de tankplaats was tot ronde 40tig open en overleg met Jacco gehad te hebben moest Willem proberen om de voorsprong te vergroten. Na 37 ronden haalde we hem binnen om te wisselen en te tanken, Jacco die het stuur overnam was snel weer weg en kwam als 1ste weer de baan op. Dit kan niet meer verkeerd gaan dachten we maar na 1 ronde werd die er afgetikt maar de schade bleef beperkt en kwam 2de te liggen. Maar in de 47ste ronde en op een 2de plaats te liggen was het voor Jacco helaas over, in de snelle bocht spinde er een achterblijver en kwam dwars voor hem te staan dus klapte die met ongeveer 80 km dwars in de zij van die achterblijver. Dat was wel schrikken want hij kwam zijn kart niet uit, Willem die dwars over het circuit gerend was kwam net bij hem toen die uit wilde stappen. Alles wat die volgens mijn in zijn lichaam had deed hem goed zeer, was dus een flinke klapper geweest. Dat was dus voor 1 kart einde verhaal, het was jammer want dat had een podium plaats kunnen zijn.

 

Theo die alles uit kart had proberen te volgen wat er met zijn team genoot gebeurd was wist niet hoe het met hem ging, dus moest hij het afwachten tot Willem het stuur over zou nemen. Theo die dus op 21ste plaats lag reed goed en kwam steeds verder naar voren en de kart liep goed dat kon je zien aan de ronde tijden. Na 65 ronde was het stil in de pitstraat en er moest een snelle wissel komen en getankt worden, een podium plaats zat er niet meer in, maar misschien in de top 5 zou ook mooi zijn. We haalde hem naar binnen ,Theo had zich terug gevochten naar en 8ste positie toen hij binnen kwam. Willem die nadat Theo uit de kart gestapt was weer snel weg was moest ook nog tanken en kwam op de 10de positie weer de baan op. Willem die alles op alles ging zetten om toch in de top 5 te komen, maar het was tevergeefs de vlag die viel en kwam als 7de over de finish heen.

 

Ondanks alles toch goed gedaan, en Theo had gezegd als we in de top 10 eindigen ben ik tevreden ( Willem niet natuurlijk, die wil het uiterste) maar het is gelukt 7de plaats meer zat er niet zo reĆ«el moet je ook zijn.

 

Het was een drukke avond en jammer dat Jacco uitgvallen was, maar het is gelukkig dat het zo is afgelopen. Jacco hopen dat het allemaal mee mag vallen en beterschap.

 

Theo en Jacco bedankt voor de uitnodiging en Theo natuurlijk bedankt voor de andere uitnodiging die we van je kregen.